Turkse-omroep;
- Sociale media worden vandaag gezien als het meest effectieve informatie- en communicatiemedium van de toekomst.
- Volgens de visie van het 8-jarig bestaan is Turkse Omroep van plan een waardig concept te ontwikkelen op sociale en nieuwe medianetwerken.
- Turkse Omroep hecht veel belang aan het gebruiken en volgen van social media door haar medewerkers.
- Medewerkers moeten social media nauwkeurig gebruiken en er veel belang aan hechten.
- Turkse Omroep verwacht van haar medewerkers dat zij hun kennis en ervaring naar het hoogste niveau tillen, naast dat zij op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen in de wereld door deze netwerken op de meest effectieve manier in te zetten.
- De medewerkers van Turkse Omroep dienen te beschikken over een hoog niveau van kennis en ervaring en informatie over ontwikkelingen in de wereld met behulp van social media.
- Turkse Omroep is van mening dat alle werknemers “waarde” en “verschil” moeten toevoegen aan de toekomstige mediawereld, met zijn lange verleden en geweldige doelen voor de toekomst.
- Het “Persberichtbeleid” van Turkse Omroep is een aanvullend element en elke werknemer moet zich aan de criteria houden.
Medewerkers van Turks omroep;
- Werknemers moeten hun band met Turkse Omroep duidelijk uitdrukken in hun sociale media-accounts.
- De werknemers moeten de vereiste ernst van het bureau en hun beroep aanpassen bij al hun delen op sociale media.
- Ze moeten de website van het bureau Turksomroep.nl. opnemen in hun berichten om bij te dragen aan de promotie van het merk van het bureau.
- Voordat de niet-gepubliceerde verhalen van het bureau op de sociale media worden gedeeld, moet de werknemer toestemming hebben van de bevoegde redacteur.
- De medewerkers dienen toestemming te vragen aan de betreffende redacteur voor het schrijven van een nieuwsartikel op materiaal gedeeld door gebruikers van social media die buiten de door de directie van Turkse Omroep vastgestelde namenlijsten, adressen en kaders vallen.
- De werknemers moeten wegblijven van nieuws, foto’s, beeldmateriaal, meningen, opmerkingen die de onpartijdigheid, betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van het Agentschap kunnen schaden, een schaduw kunnen werpen op de eenheid van het bedrijf of kunnen leiden tot materiële en immateriële schade.
- De onpartijdigheid, betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van de Omroep bepalen de integriteit en kwaliteit van zijn producten.
- De medewerkers kunnen geen onderwerp van nieuws maken over de visuele inhoud op de sociale media, tenzij de kwestie van de auteursrechten niet wordt opgelost.
In hun delen op sociale media;
- Ze mogen geen verklaringen, geluid, vertrouwelijke informatie en documenten over beeldmateriaal bevatten om een persoon, bedrijf, geloof, ras, geslacht of cultuur te vernederen, te beledigen of aan te vallen, wat in strijd is met het publicatiebeleid van het Turkse Omroep.
- Ze zullen geen instrument zijn om geweld te bevorderen, angst te verspreiden en deel uit te maken van het delen dat tot trauma’s kan leiden, de beginselen van gelijkheid en rechtvaardigheid kan schaden, de menselijke waardigheid kan vernederen en discriminatie kan aanmoedigen.
- Neem niet deel aan politieke propaganda van welke aard dan ook.
- Nieuws of informatie mag niet in persoonlijke accounts worden gepubliceerd als de officiële accounts van de omroep het nog niet hebben gepubliceerd.